Enflasyon en çok üretici ile marketteki fiyat farkları arasındaki makasın artmasına neden oldu. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar aynı bölgede farklı satış noktalarından alınan gübre fiyatlarındaki farklılıkları ve aylık-yıllık girdi fiyatlarındaki değişimlere ilişkin yaptığı basın açıklamasında dikkat çeken açıklamada bulundu. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Bayraktar, markette fiyatı en fazla aran ürünü belirterek, ardından takip edenleri tek tek saydı. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Bayraktar, “Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 89,8 ile salatalık oldu. Salatalıktaki fiyat artışını yüzde 65 ile sivri biber, yüzde 60,4 ile yeşil soğan, yüzde 46 ile kabak, yüzde 34,1 ile domates takip etti” dedi.

Thumbs B C F02D71A41D6D25E42Fcc9 Kopya-1

MARKETTE FİYATI EN FAZLA ARTAN ÜRÜN SALATALIK OLDU

Bayraktar, Ekim ayında marketteki 36 ürünün 21’inde fiyat artışı yaşandığını ifade ederek, “Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 89,8 ile salatalık oldu. Salatalıktaki fiyat artışını yüzde 65 ile sivri biber, yüzde 60,4 ile yeşil soğan, yüzde 46 ile kabak, yüzde 34,1 ile domates takip etti. Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 18,7 ile kuru soğan oldu. Kuru soğandaki fiyat düşüşünü yüzde 17 ile limon, yüzde 9,2 ile kuru incir, yüzde 7,9 ile Antep fıstığı, yüzde 7,5 ile kuru kayısı izledi” diye belirtti.

Thumbs B C C2356Ea42A167A859445C

FİYAT FARKI EN FAZLA OLAN KARNABAHAR OLDU

Ekim ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 368,5 ile karnabaharda görüldüğünü belirten Bayraktar, “Karnabahardaki fiyat farkını yüzde 281 ile patates, yüzde 259,4 ile beyaz lahana, yüzde 236,6 ile portakal ve yüzde 205,3 ile limon takip etti. Karnabahar 4,7 kat, patates 3,8 kat, beyaz lahana 3,6 kat, portakal 3,4 ve limon 3,1 kat fazlaya satıldı. Üreticide 12 lira 50 kuruş olan karnabahar 58 lira 56 kuruşa, 3 lira 60 kuruş olan patates 13 lira 72 kuruşa, 4 lira 81 kuruş olan beyaz lahana 17 lira 30 kuruşa, 13 lira 75 kuruş olan portakal 46 lira 28 kuruşa, 10 lira olan limon 30 lira 53 kuruşa markette satıldı” ifadelerini kullandı.

Thumbs B C 4D1681Bd1Dd2F979F0B4A

‘‘ÜRETİCİDE EN FAZLA FİYAT DÜŞÜŞÜ PATATESTE GÖRÜLDÜ’’

Üreticideki fiyatlara hakkında bilgi veren Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Bayraktar, Ekim ayında üreticide 28 ürünün 18’inde fiyat artışı olurken, 7’sinde fiyat düşüşü olduğunu söyleyerek şunlara değindi:

‘‘3 üründe ise fiyat değişimi olmadı. Üreticide en çok fiyat düşüşü yüzde 23,4 ile patateste görüldü. Patatesteki fiyat düşüşünü yüzde 13 ile limon, yüzde 10,1 ile yumurta, yüzde 8,8 ile pirinç ve yüzde 2,2 ile nohut izledi. Üreticide en çok fiyat artışı yüzde 105,9 ile salatalıkta görüldü. Salatalıktaki fiyat artışını yüzde 104,8 ile kabak, yüzde 102,2 ile sivri biber, yüzde 64,4 ile domates ve yüzde 60 ile havuç izledi”

Yumurta 741

“ARZ VE TALEPTEKİ DEĞİŞİM YUMURTA FİYATLARINI DÜŞÜRDÜ’’

Üreticideki fiyat değişimlerinde “Arz ve talepteki değişim yumurta fiyatlarını düşürdüğünü dile getiren Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar son olarak şunları kaydetti:

‘‘İklim değişikliği sebebiyle erken olgunlaşan erkenci ve orta erkenci limon çeşitlerinin aynı sezonlarda hasat ediliyor olması arzda artışa, talebin azalması fiyat düşüklüğüne neden oldu. Patateste rekoltenin yüksek olması sebebiyle şu an talep olmadığından dolayı fiyatlar düştü. Salatalık, kabak, sivri biber ve domateste tarladan seraya geçiş üretici fiyatlarını artırdı”