Geçtiğimiz yılı 3,5 milyar dolar ihracatla tamamlayan ev ve mutfak eşyaları sektörü, Avrupa ve Orta Doğu pazarlarındaki daralmaya karşı Asya ve Latin Amerika gibi uzak pazarlara yöneliyor. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) ve Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği’nin (EVSİD) Malezya’da düzenlediği etkinlik, 20 Türk üretici firmayı 60’dan fazla uluslararası alıcıyla bir araya getirdi.
ÖZGER: KARLI PAZARLARA YÖNELMELİYİZ
EVSİD Başkanı Talha Özger, Çin’in güçlü etkisine rağmen Asya pazarında Türk firmalarının markalaşma, tasarım ve kaliteyle fark yaratmaya odaklandığını belirtti. Türk dizilerinin bölgedeki tanınırlığı artırdığını ifade eden Özger, “Malezya’da pazar payımız şu an yüzde 0,3 seviyesinde. Bunu yüzde 2,5’e çıkarmayı hedefliyoruz. Ucuz pazarlarda Çin ile rekabet etmek yerine, daha kârlı pazarlara yönelmeliyiz” dedi.
İçerideki finansman problemi ve kurlar konusuna da değinen Özger, "Her firmanın, her sektörün ihtiyacı ucuz finansmana ulaşabilmek. Şu an finansman giderleri pahalı olsa da bizdeki yatırım iştahı halen devam ediyor. Kurlarla ilgili de evet karlılığımız eridi ama bu dönem geçici. Sabredersek önümüzde güzel baharları göreceğimize inanıyoruz. Biz sanayiciler ve ihracatçılar her dönem taşın altına elimizi değil gövdemizi koyduk. Türk üreticisi, Türk sanayicisi ve ihracatçısı her daim bir yol bulmuş ve güçlenerek çıkmıştır. Bu dönemde de onlardan bir tanesini yaşayacağız." dedi.
BÜYÜK ANLAŞMALAR VE ZİNCİR MAĞAZALAR
Organizasyon, Asya’nın en büyük zincir mağazalarından Aeon’un Türkiye’ye yatırım yapmayı değerlendirmesi gibi önemli fırsatlar sundu. Özger, 20 Türk firmasının bölgedeki güçlü algıyı pekiştirdiğini ve iş birliği potansiyelini artırdığını vurguladı. “Bu etkinlikler, sektöre ilham veriyor ve ülkemiz için mücadele ediyoruz” dedi. 2024 yılına dair ihracat hedeflerini paylaşan Özger, yılın başındaki yüzde 5’lik ihracat kaybının yüzde 1,2 seviyesine indiğini ve yıl sonunu geçtiğimiz yıla eşdeğer seviyede tamamlamayı hedeflediklerini söyledi. Özellikle Suudi Arabistan’ın Neom Projesi gibi mega yatırımların sektöre büyük fırsatlar sunduğunu belirtti.
TÜRK FİRMALARA YATIRIM ÇAĞRISI
Türkiye’nin Kuala Lumpur Büyükelçisi Emir Salim Yüksel ise Malezya’nın zorlu bir pazar olduğunu ancak özellikle gıda sektöründe büyük fırsatlar barındırdığını ifade etti. Türk dizilerinin yarattığı olumlu imajın değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Yüksel, Malezya’nın yatırımcı dostu yapısına dikkat çekti.