Dünyaca ünlü markalardan biri olan Starbucks, geçtiğimiz yıl büyük bir heyecanla yeni içecek serisini tanıtmıştı.Kurucu Howard Schultz'ın imzasını taşıyan Oleato adlı zeytinyağlı kahve serisinin menülerden silinmesine karar verildi. Bu karar, özellikle Kanada ve ABD'deki şubeler için geçerli olacak. Ancak İtalya, Japonya ve Çin gibi bazı ülkelerde bu lezzetli içecek, hala müşterilerle buluşmaya devam edecek. 

Starbucks3

BEKLENEN İLGİYİ GÖREMEDİ 

Starbucks, zeytinyağlı kahveyi, buzlu espresso, zeytinyağı ve yulaf sütünden oluşan benzersiz bir lezzet olarak sunmuştu. Bazı müşteriler tarafından oldukça sevilen, bazı müşteriler tarafından ise beklenen ilgiyi alamayan kahve için, mide ağrısı ve sindirim sorunları gibi şikayetler geldi. 

Starbucks1

MENÜDE SADELEŞME KARARI

Bu karar, Starbucks'ın yeni CEO'su Brian Niccol'un menüyü sadeleştirme hedefiyle de örtüşüyor. Niccol, daha önce Meksika yemekleri zinciri Chipotle'ın başkanlığını yapmış ve Starbucks'ın 'aşırı karmaşık' menüsünü basitleştireceğini açıklamıştı. Bu açıklamalar, şirketin küresel satışlarında yaşanan düşüşün ardından geldi.