Bugün internet kullanıcıları, 19 Temmuz'da meydana gelen büyük bir kesinti nedeniyle ciddi sorunlar yaşadı. Global internet erişim problemleri, bankacılık hizmetlerinden havayolu sistemlerine kadar geniş bir yelpazeyi etkiledi. Türk Hava Yolları ve birçok banka sisteminde aksaklıklar yaşanırken, hastanelerde de benzer sorunlar bildirildi. Bu çökme olayının CrowdStrike ile bir bağlantısı olup olmadığı merak ediliyor. İnternet erişim sorunları çözüldü mü ve sistemlerdeki aksaklıklar ne zaman giderilecek? İşte detaylar...

İNTERNETTE SORUN MU VAR?

CrowdStrike'tan kaynaklanan küresel iletişim kesintisi, birçok sektörde ciddi etkiler yarattı. Türk Hava Yolları, bankalar, hastaneler ve diğer birçok kuruluşun çevrimiçi hizmetlerinde kesintiler yaşanıyor.

Microsoft, durumu değerlendiren ilk açıklamasını yaptı ve "Hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler gözlemleniyor ve hafifletici önlemler almaya devam ediyoruz" dedi. Şirket, “Hizmet Bozulması” başlıklı bildiride, kullanıcıların çeşitli Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerine erişim sorunları yaşadığını belirtti. Bazı kullanıcıların Microsoft 365'e yalnızca salt okunur modda erişebildiği ifade ediliyor, bu da erişimin sınırlı olduğu anlamına geliyor.

Microsoft, sorunun çözümü için çalışırken, etkilenmiş Microsoft 365 uygulamalarının kalıcı etkilerini de ele almaya devam ettiklerini açıkladı.

Microsoft 365'in internet sitesinde yer alan güncellemeye göre, etki azaltma çalışmaları devam ediyor. Mevcut sorunun, Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetlerini kullanan tüm kullanıcıları etkileyebileceği belirtilirken, etkilenen uygulamalar arasında Microsoft Defender, Microsoft Teams, Microsoft Purview ve OneDrive yer alıyor.

Sorunun ana nedeninin Azure bulut sistemindeki bir yapılandırma değişikliği nedeniyle depolama ve bilgi işlem kaynaklarında yaşanan kesinti olduğu ifade edildi. Şirket, bu olayın çözümü için en yüksek öncelik ve aciliyetle çalışmalarına devam ediyor.

BAKAN URALOĞLU SON DURUMU PAYLAŞTI!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaşanan kesintilere ilişkin şu açıklamalarda bulundu: “İlgili kurumlarla hemen iletişime geçtik ve aksaklıkların büyük bir kısmını aştık. Sistemlerin birkaç saat içinde vatandaşı etkilemeyecek duruma geleceğini öngörüyoruz. Benzer sorunların tekrar yaşanmaması için gerekli önlemleri aldık ve özel sektör ile kamu kurumlarıyla sürekli iletişim halindeyiz. Şu anda herhangi bir siber saldırı söz konusu değil.”

Siber güvenlik lideri CrowdStrike, küresel ölçekte yaşanan teknik aksaklıkların nedenini belirlediklerini ve sorunu çözmek için geçici bir çözüm sunduklarını açıkladı.

Denizbank da teknik aksaklıklar yaşadığını duyurdu. Mobil bankacılık hizmetlerinde sorunlar olduğu belirtildi. Bankadan yapılan açıklamada, “Kullandığımız küresel yazılım sistemindeki teknik aksaklıklar, ülkemizdeki birçok kurumu etkileyen kesintilere yol açmıştır. Bankamız, bu aksaklıkların giderilmesi ve tüm hizmet kanallarımızın en kısa sürede yeniden faaliyete geçmesi için çalışmalarını sürdürmektedir. Anlayışınız için teşekkür ederiz.” ifadeleri kullanıldı.

THY'DEN AÇIKLAMA!

Global ölçekte meydana gelen teknik aksaklık nedeniyle biletleme, check-in ve rezervasyon işlemlerinde sorunlar yaşanıyor. Ekiplerimiz, sorunun en kısa sürede çözülmesi için yoğun bir şekilde çalışmaktadır. Güncel gelişmeleri takip etmek için X platformundaki @TK_HelpDesk hesabımızı izleyebilirsiniz. Konuyla ilgili anlayışınız ve hassasiyetiniz için teşekkür ederiz.

Siber Olaylara Müdahale Merkezi, Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda yaşanan küresel kesintinin siber saldırı ile ilgili olmadığını bildirdi. BTK da benzer bir açıklama yaparak, kesintinin CrowdStrike ürünlerini kullanan kurumlarda meydana geldiğini ve çözüm önerilerinin SİP platformu üzerinden tüm Siber Olaylara Müdahale (SOME) ekipleri ile paylaşıldığını duyurdu. Ayrıca, ülkemizin siber güvenliğini sağlamak amacıyla yerli ve milli ürünlerle 7/24 hizmet vermeye devam ettikleri belirtildi.