Yaklaşık 40 milyon aboneyi kapsayan elektrik faturasına gelen yeni düzenlemede, yıllık tüketimi 5 bin kilovatsaat (kWh) olan tüketiciler devlet sübvansiyonundan yararlanamayacağı bildirildi. Buna göre, 1 Ocak 2025 itibarıyla 5 bin kWh limitini aşan tüketiciler gerçek maliyet üzerinden ödemelerini gerçekleştirecek. Elektrikli aracını evinden şarj edenler, yıllık 5 bin kWh limitini aşması nedeniyle, bu düzenlemeden oldukça etkilenecek. Öte yandan, aylık ortalama 417 kWh ve üzeri enerji tüketimi olan abonelerin de yeni düzenlemeden etkilenmesi bekleniyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ŞARJ MALİYETİ ARTACAK
Yılbaşında faturalara yansıyacak olan düzenlemeye göre, bir Togg T10X sahibi, aracını evden şarj ederek kilometre başına sadece 0.53 TL harcarken, bu maliyetin 1 TL’nin üzerine çıkması tahmin edildi.
Ele alınan örneğe göre, elektrikli araçlarda batarya kapasitesinin ortalama 80 kWh dolaylarında bulunuyor (Örneğin Togg T10X V2 88.5 kWh). Togg örneğinden devam edilirse; bu kapasite ile gerçekte 450-500 km civarında bir menzil sunar. Ortalama bir aracın yılda 20 bin kilometre, ayda ise 1.600 km yol yaptığını varsayılırsa; her ay 4 veya 5 kere şarj edilmesi öngörüldü. Bu durumda elektrikli araçlarda evden yapılan şarj işlemlerinde 350-400 kWh tüketime ulaşılacak. Bu da, yılda 4.2 ila 4.8 bin kWh eder. Dolayısıyla yıllık 5 bin kWh limitini aşılacağı öngörüldü.