Motor sporları tutkunlarının favori markası KTM, 1934 yılında Avusturya’da Hans Trunkenpolz tarafından kurulan bir atölyede başladığı yolculuğunu, iflas açıklamasıyla sonlandırdı. Turuncu rengi ve ikonik modelleriyle hafızalarda yer eden marka, özellikle enduro ve off-road motosiklet segmentinde dünya çapında üne kavuştu. Ancak şirket, pandemi sonrası derinleşen ekonomik krizden kurtulmayı başaramadı.
TESİSLERDE ÜRETİM AZALTILIYOR
Pierer Mobility'nin açıklamasına göre, şirket üç haneli milyon euroluk bir finansman açığıyla mücadele ediyor. Alacaklılarla müzakerelere başlayan marka, üretim miktarını düşürerek mali tablolarını iyileştirmeyi hedefliyor. Avusturya'daki tesislerdeki üretim, önümüzdeki iki yıl içinde 1 milyar euro azaltılacak.
Şirketin bu süreçte borsadaki hisseleri büyük bir darbe aldı. Pierer Mobility hisseleri yüzde 45 değer kaybederek 7,8 dolara gerilerken, yılbaşından bu yana toplam kayıp yüzde 84’e ulaştı. Bu düşüş, şirket tarihinde bir günde yaşanan en büyük değer kaybı olarak kaydedildi.
1992 YILINDA İFLAS ETMİŞTİ
KTM, 1992’de yaşadığı iflasın ardından üç farklı alana ayrılmış, motosiklet üretimine odaklanmıştı. Bajaj Auto ile yaptığı ortaklık sayesinde Asya pazarında büyüme fırsatı yakalayan marka, ekonomik darboğazı aşamadı. Pierer Mobility, üretimi kademeli olarak azaltarak yeniden yapılandırma sürecine gireceğini açıkladı. KTM’in iflası, geçtiğimiz aylarda iflas eden BBS ve Recaro gibi otomotiv dünyasındaki diğer büyük markaları hatırlattı. Ünlü jant üreticisi BBS, maaş ödemelerinde zorlanırken, Recaro üretimini farklı segmentlere kaydırmıştı. KTM’in dramatik sonu, sektörün karşı karşıya olduğu zorlukları bir kez daha gözler önüne serdi.