Ticaret Bakanlığı’nın Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle influencerlara yönelik, "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" düzenledi. Programda, influencerlar (sosyal medya etkileyicisi) içerik üretim süreçlerindeki hukuki ve etik sorumluluklar hakkında bilgilendirildi.
INFLUENCERLER’A ÖZEL EĞİTİM PROGRAMI DÜZENLENDİ
Influencerlara yönelik düzenlenen "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" programında, paylaşımlarıyla vatandaşları etkileyen fenomenlere, tüketici haklarına ve sosyal medya reklamlarına ilişkin yasal düzenlemeler, Reklam Kurulunun yapısı, işleyişi ve örnek kararlar hakkında sunum gerçekleştirildi. Influencerlara, pazarlama iletişiminin temel etik ve yasal kuralları, sorumlu reklamcılık ilkeleri, telif hakları, kişisel verilerin korunması gibi konu başlıkları hakkında da eğitim verildi.
VERGİLENDİRME VE YASAL YÜKÜMLÜLÜKLER HAKKINDA BİLGİ VERİLDİ
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı tarafından görevlendirilen vergi müfettişleri de sosyal medya faaliyetlerinde vergilendirme ve yasal yükümlülükler hakkında katılımcıları bilgilendirdi. Buna göre, influencerların kaçınması gereken konular ve paylaşımlar da eğitim konularının üzerinde de duruldu.
1000 INFLUENCER’A YÜZ YÜZE EĞİTİM
25 Kasım'da Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’nın İstanbul'daki hizmet binasında gerçekleştirilen ve tüm gün süren programa, sosyal medya hesaplarında 300 bin ve üstü takipçisi olan influencerlar katılımıyla gerçekleşti. Eğitimde yer alan 70 fenomen, programı başarıyla tamamlayarak katılım belgesi almaya hak kazandı.
Eğitim programının yıl boyunca iki ayda bir İstanbul'da yüz yüze yapılması planlanırken, 2025 yılı sonuna kadar 1000'e yakın sosyal medya etkileyicisinin katılması hedeflendi. Bir sonraki influencer eğitiminin Ocak ayı içerisinde gerçekleştirilmesi planlandı.
Influencer, "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" hakkındaki tüm detaylara "smeegitimi.com" adresinden ulaşabilecek.