Geçen hafta Premium kullanıcıları için tasarım değişikliğini devreye alan YouTube, ara vermeden bir özelliği daha test sürecine dahil etti.


Google çatısı altında hizmet veren YouTube, 'Hype' adını verdiği yeni özelliği Türkiye, Brezilya ve Tayvan'da test etmeye başladı.


YOUTUBE'DA SEVDİĞİNİZ KANALLAR DAHA ÇOK ÖN PLANDA OLACAK


Testin amacı, takip edilen içerik üreticilerin videolarını daha çok ön plana çıkarmak.

Hype, küçük içerik üreticilerinin yeni kitleler tarafından keşfedilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Firmanın aktardığı kadarıyla test sürecine dahil olan izleyiciler yalnızca son yedi gün içinde yayınlanmış bir videoyu Hype’layabiliyor/öne çıkarabiliyor ve süreçte şu anda sadece 500 binden daha az abonesi olan YouTube İş Ortağı Programı içerik üreticileri destekleniyor.


YouTube'ın yeni özelliğe Hype için açıklaması şöyle:


''Küçük içerik üreticilerinin topluluktan destek almasına ve yeni izleyiciler tarafından keşfedilmesine yardımcı olacak yeni bir özelliği test ediyoruz.


Halihazırda mevcut olan "Beğen" ve paylaş işlevlerinin yanı sıra, Brezilya, Türkiye ve Tayvan'daki izleyiciler artık son yedi gün içinde yayınlanan bir videoyu "hype" hale getirebilecek. Bir videoyu ne kadar çok izleyici hiper hale getirirse, o hafta hiper hale getirilen diğer videolarla birlikte sıralamada görünme şansı o kadar artar.


Not: Hype sıralaması, "Trending" bölümünden ayrı olarak "Explore" altında kendi bölümünde görünecektir.

Not: Hype videolar YouTube'un arama ve keşif sistemi için bir gösterge olarak kullanılmamaktadır.


Şimdilik, denemeye uygunluk, 500.000'den az abonesi olan ve topluluk yönergelerine uyan videolara sahip YouTube İş Ortağı Programı içerik oluşturucularının bir alt kümesiyle sınırlıdır. Geri bildirim toplamak ve bu özelliğin gelecekte daha fazla kişiye nasıl ve ne şekilde sunulacağını öğrenmek için teste devam edeceğiz.''