Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Fatih Demiroğlu, KAAN’ın geliştirme sürecine dair yaptığı açıklamalarda, “İlk inşa edildiği haliyle uçması amaçlanmamıştı. Ancak uçabilmesi için birçok değişiklik yaptık; şu anda uçuyor ve ileride de uçacak. Ancak bu uçağı, şu anda HÜRJET prototipini uçurduğumuz kadar aktif kullanmayacağız. Bu prototipi zorlamayacağız. Sonraki iki prototip çok daha fazla uçacak.”

Demiroğlu’nun açıklamaları, KAAN’ın gelecekteki gelişim süreci hakkında önemli ipuçları verdi. İlk etapta sadece taksi yapabilen bir uçak olarak tasarlanan Prototip 0, yapılan değişiklikler sayesinde uçuş gerçekleştirebilecek hale getirildi. Ancak, bu prototipin aşırı derecede kullanılmaması planlanıyor. Bu strateji, sonraki prototiplerin daha fazla test uçuşu yapmasına olanak tanıyacak.

TUSAŞ Genel Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Fahrettin Öztürk de katıldığı bir programda, Milli Muharip Uçak KAAN’ın seri üretimi için ikincil prototip çalışmalarına başlandığını duyurdu. Öztürk, seri üretime geçişte karşılaşılabilecek zorluklara dikkat çekerek, güçlü bir tedarik zinciri kurulması gerektiğini vurguladı. TUSAŞ’ın bu konuda yoğun çalışmalar yürüttüğünü belirten Öztürk, yakın zamanda sağlam bir tedarik ekosistemi oluşturmayı hedeflediklerini ifade etti. Bu sayede, istenilen sayıda ve istenen fiyatta üretim yapılabileceğini belirtti.

P1 PROTOTİPİNİN ÇALIŞMALARI BAŞLADI

2024 yılında başlatılan P1 prototipinin 2025 yılında iniş takımlarının üzerine alınması bekleniyor. Bu bağlamda, bahse konu uçağın ilk uçuşunu 2025 yılı içerisinde gerçekleştireceği belirtiliyor. TUSAŞ yetkilileri, ikinci prototip için parçaların üretimine başlandığını ve bu kapsamda sekiz prototipe kadar üretim yapılacağını açıkladılar. P1 prototipinin iniş takımları üzerine alınması, KAAN projesinde önemli bir kilometre taşı olacak.