“THY uçuşları iptal mi?” “Hangi uçuşlar iptal oldu?” “Türk Hava Yolları’ndan alınan biletler ne olacak?” soruları kurum tarafından yapılan son dakika açıklaması ile yanıtını buldu. Dünya çapında etkili olan ve bir anda dünyayı dijital bir kaosa sürükleyen internet kesintisinin kaynağı belli olurken, kesintiden en çok etkilenen kurumlardan biri THY olmuştu. Şimdi sorunun çözümü için çalışmalar devam ederken yolcuların mağduriyetinin giderilmesi için faaliyetler başlatıldı…


THY HANGİ UÇUŞLAR İPTAL OLDU?


THY tarafından yapılan açıklamaya göre 84 sefer iptal oldu. Sefer iptalleri konusunda Türk Hava Yolları (THY)Basın Müşavirliği tarafından yapılan açıklamada

“Değerli yolcularımız, Dünyada farklı sektörlerden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı problemin çözümü doğrultusunda operasyon yoğunluğumuzu düşürmek için çalışmalar yapmaktayız.

Uçuşlarda aksama yaşanmaması adına bazı seferler iptal edilecek olup, uçuşlarımız en kısa sürede kademeli olarak normal seyrine dönecektir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz. Kamuoyuna saygıyla duyurulur” denildi.


İPTAL OLAN UÇUŞLARI SORGULAMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN



TÜRK HAVA YOLLARI’NDAN ALINAN BİLETLER NE OLACAK?


İptal ola seferler ve alınan biletlerle ilgili olarak da THY’den bir açıklama yapıldı. Açıklamada, rezervasyon değişikliklerinin ücretsiz yapılacağı belirtilirken, seferi iptal olmayan yolcular için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlandığı belirtildi.



THY’DEN İNTERNET KESİNTİSİ, SEFER İPTALLERİ VE UÇAK BİLETİ AÇIKLAMASI


Türk Hava Yolları 19 Temmuz’da yaşanan gelişmelerle ilgili açıklama yaptı. İşte o açıklama:


Değerli Yolcularımız,


Havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana gelmiş olup, bu aksaklık neticesinde bazı seferlerimiz iptal edilmiştir. Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan "Uçuş durumu" sekmesinden görüntüleyebilirsiniz. Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra aşağıdaki şartları sağlayan yolcularımız satış kanallarımızdan işlem yapabilirler.

19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır.

1) Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır.

2) İade talepleri:

a) Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır.

b) Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.

3) İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır.

Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.