Türk tekstil devinden dönüşüm devrimi. Teknoloji ve modayı bir araya getirdi, yapay zekayı ekleyip LCW Digital'i açtı
Türkiye’nin önde gelen moda perakende markalarından LC Waikiki, dijital dönüşüm alanındaki hedeflerini daha da ileriye taşıyarak teknoloji odaklı bir şirket kurdu. Şirketin %100 iştiraki olarak faaliyet gösterecek LCW Digital, moda ve teknoloji dünyasını birleştirerek yenilikçi projeler geliştirmeyi amaçlıyor. LC Waikiki, bu adımıyla sektörde fark yaratmayı ve global arenada öncü bir rol üstlenmeyi hedefliyor.
800 KİŞİLİK BT EKİBİ KURULDU
LC Waikiki, hali hazırda 800 kişilik bilgi teknolojileri (BT) ekibiyle, 5 kıtada 60 ülkede yer alan 1300’ü aşkın mağazasının ve 25 lojistik merkezinin tüm BT altyapısını kendi bünyesinde yönetiyor. LCW Digital’in kurulmasıyla birlikte yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda daha kapsamlı projelere odaklanılması planlanıyor. Şirket, Türkiye’deki iki veri merkezi ve global bulut hizmet sağlayıcıları aracılığıyla teknoloji çözümleri sunmaya devam edecek.
YAPAY ZEKA İLE MÜŞTERİ DENEYİMİ
LCW Digital’in sadece LC Waikiki’ye hizmet sunmayacağı, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ekosisteminde aktif bir rol oynayacağı açıklandı. Üniversite-sanayi iş birliklerinin artırılması, Ar-Ge projelerinin desteklenmesi ve sektöre yeni değerler kazandırılması, şirketin öncelikli hedefleri arasında yer alıyor. LCW Digital’in yapay zeka tabanlı projelerle e-ticaret, mağazacılık ve müşteri deneyimini optimize etmeye yönelik yenilikçi çözümler sunması bekleniyor.
MODA İÇİN DÖNÜM NOKTASI OLABİLİR
LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, LCW Digital ile şirketin sadece moda ve perakende sektöründe değil, teknoloji alanında da liderliği hedeflediğini vurguladı. Özer, “Güçlü teknoloji ekibimizle şimdiye kadar birçok projeyi hayata geçirdik. Ancak artık dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapı oluşturarak hem iş süreçlerimizi güçlendirecek hem de ülkemizin teknoloji geliştirme kapasitesine katkıda bulunacağız. Bu hamle, moda ve teknolojinin kesişim noktasında fark yaratabileceğimizi gösteriyor,” dedi.