BTK’dan CrowdStrike açıklaması: Çözüm önerileri SİP platformu paylaşıldı

Dünya çapında birçok hizmeti etkileyen Microsoft'taki kesinti pek çok alanda operasyonları aksattı. Yaşanan erişim sorunları sonrasında BTK’dan CrowdStrike açıklaması geldi. BTK’dan yapılan açıklamada “Çözüm önerileri SİP platformu üzerinden tüm SOME’lerimiz ile paylaşılmıştır” denildi.
BTK’dan CrowdStrike açıklaması: Çözüm önerileri SİP platformu paylaşıldı

Microsoft bulut hizmetlerinde yaşanan kesinti dünyada pek çok alanda operasyonları aksatıyor. Havayolu şirketleri başta olmak üzere, bankacılık ve finansal piyasaları da vurdu. Art arda gelen açıklamaların ardından Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) da açıklama yaptı.


BTK’dan yapılan açıklama şu şekilde:


“Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda global çapta meydana gelen kesintiye ilişkin yapılan inceleme neticesinde yaşanan aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı tespiti yapılmıştır.


Söz konusu kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği tespit edilmekle birlikte çözüm önerileri SİP platformu üzerinden tüm SOME’lerimiz ile paylaşılmıştır.


Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam ediyoruz.”