PTT'nin personel alımına ilişkin detaylar adaylar tarafından büyük bir ilgiyle takip ediliyor. PTT'nin 2024 yılı için yapacağı personel alımına dair henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Ancak, önceki yıllarda gişe ve büro personeli, postacı, güvenlik görevlisi ve temizlik görevlisi gibi çeşitli pozisyonlar için alım gerçekleştirilmişti. 2024'te de benzer kadrolara alım yapılması bekleniyor. Başvuru şartları ve tarihleri hakkında bilgi almak isteyen adaylar, PTT’nin resmi web sitesini düzenli olarak kontrol etmeli. İşte, 2024 PTT personel alımı başvuru tarihleri ve şartları…

PTT BU YIL PERSONEL ALIMI YAPACAK MI?

PTT personel alımıyla ilgili şu anda resmi bir açıklama yapılmış değil. Alımla ilgili detaylar ve başvuru tarihleri belirlendiğinde, güncel bilgiler ve tüm detayları haberimizden takip edebilirsiniz.

PTT KPSS'SİZ PERSONEL YAPILACAK MI?

PTT, personel alımı süreçlerini kendi ve iştiraklerinin resmi internet siteleri üzerinden duyurmakta ve yönetmektedir. Ancak, PTT'nin resmi web sitesinde şu an için 10 bin kişilik personel alımına dair herhangi bir bilgi veya duyuru bulunmamaktadır.

PTT BAŞVURUSU NASIL VE NEREDEN YAPILIR?

PTT personel alımında bulunmak isteyen adaylar, gereken şartları sağladıkları takdirde, kurumların düzenleyeceği sınav veya mülakatlara katılarak başarılı olmaları durumunda belirli bir kadroda işe alınabilirler. PTT, her yıl personel alımına dair detayları kendi resmi web sitesinde ve diğer ilgili platformlarda duyurmaktadır. Başvuru yapmak isteyen adaylar için gereken adımlar şunlardır:

1. Başvuru Alanlarının Seçimi: Adayların ilk olarak PTT'nin resmi web sitesinden başvuru yapmak istedikleri alanı seçmeleri gerekmektedir. 

2. Değerlendirme Süreci: Adaylar, seçecekleri alan üzerinden tek bir başvuru yapacaklar ve başarı durumlarına göre değerlendirilecektir.

3. Sınav Ücreti: Sınav için gerekli olan ücret, Ziraat Bankası veya PTT'nin resmi web sitesi üzerinden yatırılabilir.

Detaylı bilgi ve başvuru süreçleri için PTT'nin resmi internet sitesi ziyaret edilmelidir

PTT PERSONEL ALIMI GENEL BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

PTT personel alımı yaptığı durumlarda özel ve genel başvuru şartlarını alım yapılacak kadrolara göre belirlemektedir. Henüz alım duyurusu gelmediğinden özel şartlar bilinmiyor. Ancak PTT personel alımı yaparken aradığı genel şartlar şu şekilde;

a) 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamında yer alanlar ile PTT'nin yurtdışındaki işyerlerinde istihdam edilecekler hariç olmak üzere Türk vatandaşı olmak.

b) On sekiz yaşını tamamlamış ve giriş sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz altı yaşından gün almamış olmak.

c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.

ç) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı altı ay veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, görevi kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık, fuhuş, cinsel saldırıda bulunma, çocukların cinsel istismarı, zorla fuhuşa sevk etme, cinsel dokunulmazlığa karşı suçlar, cinsel saldırı, cinsel taciz, uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti, suç işlemek amacıyla örgüt kurma, tefecilik suçlarından mahkûm olmamak.

f) Engelli personel çalıştırılmasına ilişkin mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, yurtiçinde ve yurtdışında devamlı görev yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak.

g) Başka kurum ve kuruluşlara karşı mecburi hizmet yükümlülüğü bulunmamak.

ğ) Atanacağı pozisyon için Yönetim Kurulu tarafından belirlenen öğrenim şartını haiz olmak.

h) Herhangi bir sosyal güvenlik kurum veya kuruluşundan emekli olmamak