Yapay zeka ile oluşturulan içerikler, artık gerçeğinden bile ayırt edilemiyor. Sahte, yani deepfake videoların sayısı giderek artarken, sosyal medya ve video platformları da buna karşı önlem almaya başladı.


Facebook, Instagram ve WhatsApp'ın çatı şirketi Meta yakın zamanda yapay zekaya karşı yeni özellik geliştirdi. Geliştirilen bu özellik, paylaşılan içeriğin yapay zeka ile oluşturulup oluşturulmadığını tespit ederek etiket ekliyordu. Ne yazık ki Meta, kullanıma sunduğu bu özellikle şimdiden eleştirilerin odağında.


GERÇEK FOTOĞRAFLAR 'YAPAY ZEKA' OLARAK ETİKETLENİYOR


Wccftech.com'un haberine göre Meta, yapay zeka ile oluşturulan içeriği ayırt etmek için etiketler koymaya başladı. Fakat bu etiketlerin gerçek içeriklerde gösterilmesi özellikle içerik üreticilerinden çok sayıda tepki topladı.


Mayıs ayından bu yana devreye alınan yapay zeka ayırt etme işlevi, fotoğrafçılardan ayrıca tepki aldı. Profesyonel çekilmiş çoğu fotoğraf bile yapay zeka olarak damgalanırken, bu özellik için sosyal medya kullanıcıları düzenleme bekliyor.


Bir örnek olarak Beyaz Saray fotoğrafçısı Peter Souza, basketbol maçında kendisinin çektiği bir fotoğrafın yapay zeka olarak etiketlendiğini bildirdi. Bu ve benzeri örneklerin sayısı artarken, Meta'dan konuya ilişkin açıklama geldi.


META'DAN AÇIKLAMA GELDİ


The Verge'e konuşan bir Meta sözcüsü, devam eden sorunun farkında olduğunu belirtirken, etiketlemeyi daha da hassaslaştırdıklarını söyledi.  Kate McLaughlin ayrıca şunları kaydetti:


''Etiketleme yaklaşımımızın amacımıza uygun olması için süreci iyileştirmek için bu şirketlerle aktif olarak çalışıyoruz.''