Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların ve e-ticaret Pazar yerlerinin dünyada olduğu gibi, artık Türkiye’de de bir gelenek haline gelen kasım indirimleri için hazırlıklarını tamamladığını söyledi. Alım gücü giderek zayıflayan tüketicinin gıda dışındaki ihtiyaçlarını ertelemek zorunda kaldığını belirten Öncel, çoğunluğun indirimleri beklediğinin farkında olduklarını ifade etti. Öncel, bu ay geneline yayılan indirim kampanyalarının markalara ellerindeki stoku eritme, tüketicilere de ihtiyaçlarını uygun fiyata giderme imkânı sunduğunu anlattı.
“KARA CUMA” REKORU GETİRMİŞTİ
Yurt dışında “kara cuma” olarak geçen Türkiye’de de kampanyalarda yer alan efsane Cuma indirimleri, geçen yılın indirimde en çok satış yapılan haftası olmuştu. Bu yıl da efsane cumayla birlikte en yüksek satış hacmine ulaşılmasının beklendiğini kaydeden Öncel, “Efsane Cuma'yı, Bekarlar Günü kampanyalarının yapıldığı 11 Kasım izliyor. Bu yıl da benzer bir tablonun gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz. Kasım kampanyalarında giyimden beyaz eşyaya, elektronikten kozmetiğe her kategoride çok cazip indirimler oluyor” dedi.
500 MİLYAR LİRAYI AŞACAK
Temmuz ayından bu yana hazır giyim, ayakkabı, elektronik ve küçük ev aleti markalarının satışlarında ciddi bir düşüş olduğunu gözlemlediğini belirten Öncel, “Kasım ayında özellikle bu kategorilerde ciddi satış rakamlarına ulaşılacağını ve toplam e-ticaret hacminin 500 milyar lirayı aşarak rekor tazeleyeceğini tahmin ediyoruz. Talebin yüksek olmasına rağmen indirimler sayesinde kasımda da enflasyonla mücadeleye desteğimizi sürdüreceğiz" sözlerini kullandı.
NEREDEN ALIŞVERİŞ YAPTIĞINIZA DİKKAT
Sinan Öncel, tüketicilere özellikle internet üzerinden yapacakları alışverişlerde siber dolandırıcılara karşı uyanık olmaları konusunda uyarıda bulunarak, vatandaşlara alışverişlerini markanın ya da pazar yerinin resmî sitesinden yapmalarını, ödemelerini de gerekli güvenlik kontrollerini sağladıktan sonra gerçekleştirmelerini önerdi.