Asya ve Avrupa arasında yeni bir ulaşım koridoru oluşturulacak. 'Kalkınma Yolu Projesi'yle İpek Yolu yeniden canlandırılacak. 

PROJENİN İLK BAKANLAR KONSEYİ TOPLANTISI YAPILDI

Irak, Türkiye, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri arasındaki projenin imzaları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 22 Nisan'daki Bağdat ziyaretinde atılmıştı. Kalkınma Yolu Projesi'nin ilk Bakanlar Konseyi toplantısı 4 ülkenin katılımıyla yapıldı. 

IRAK VE TÜRKİYE TARAFINDAKİ SON DURUM DEĞERLENDİRİLDİ

Projeyi Ekol TV'ye değerlendiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu "Bu proje hem bu güzergâhlardaki güvenliğe katkı sağlayacak hem de daha etkin bir  maliyet, daha ucuz bir maliyetle bu malların Avrupa'ya kadar ulaşmasına vesile olacak" dedi. 4 ülkenin bakanları olarak bir araya gelerek projenin son durumunu değerlendirdiklerini belirten Bakan Uraloğlu, "Gerek Irak tarafındaki son durumu gerekse de Türkiye tarafındaki son durum nedir? Orada proje bitme aşamasına geldiğini söyleyebiliriz. Bundan sonra artık finansman modeli, yapım modeli, işletme modeli... Bunların üzerinde konuşuyoruz" ifadelerini kullandı.  

YENİ ÜRETİM ÜSLERİ KURULMASINI SAĞLAYACAK

Kalkınma Yolu Projesi'nin bölge coğrafyası ve küresel tedarik zincirleri açısından önemini vurgulayan Bakan Abdulkadir Uraloğlu, "Öncelikle tabi bütün ticaret malının, emtiasının her iki ülke üzerinden Avrupa'ya kadar taşınması ve buradan bir ulaşım giderleri anlamında bir kazancı olacak. Koridorun, güzergâhın geçtiği noktalarda yeni üretim üslerinin kurulmasına da büyük katkı sağlayacak" diye konuştu.  

'FİZİKSEL PLANLAMA VE ZEMİN ETÜDÜ BİTTİ'

Irak Ulaştırma Bakanı Rezzak Muheybes Es-Sadavi de projenin son durumunu Ekol TV'ye anlattı. Bakan Es-Sadavi, projenin ilk etabının ne zaman biteceğini açıkladı: "Fiziksel planlamamız ve zemin etüdü çalışmalarımızın yüzde 100'ü bitti. Tasarımlarla ilgili şu an son şeklini vermeye çalışıyoruz. 2025'in ortalarına geldiğimizde bunu ilan edeceğiz. İlk aşaması hayata geçsin, kamuoyuna ilan edeceğiz." 

PROJENİN MALİYETİ 17 MİLYAR DOLAR

İlk ayağı Irak'taki Fav Limanı olan projenin maliyeti 17 milyar dolar. Projede yer alan 200 kilometrelik demiryolu ve otoyol Türkiye'yi Basra Körfezi'ndeki Fav Limanı'na bağlayacak. Amaç tedarik zincirlerinde zaman ve maliyette avantaj sağlamak. Süveyş Kanalı'na kıyasla ticari yüklerin Körfez ülkelerinden Avrupa'ya taşınmasında en az 15 günlük zaman tasarrufu sağlanması öngörülüyor.