Taksi ve otobüs seyahatlerine yüz tanıma sistemi geliyor: 8 saatten fazlasına izin yok!

Sürücülerin fazla mesaisini engellemek ve trafik kazalarının azaltılmasının hedeflendiği düzenlemenin detayları, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından açıklandı. Hayata geçirilmesi planlanan proje ile sürücüler 8 saatten fazla araç kullanamayacak.
Taksi ve otobüs seyahatlerine yüz tanıma sistemi geliyor: 8 saatten fazlasına izin yok!

Otobüs, taksi ve dolmuş seferlerinde aynı şoförün başka bir şoförün kimliğini takoğrafa takarak kullanmasının önüne geçmeyi hedefleyen projeyi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tanıttı. Taksiler, otobüs ve dolmuş seferleri için bazı değişikliklere gidileceğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, sistemin koruyuculuğunu artırabilmek adına kamera sistemine geçileceğini açıkladı. Daha güvenli, şeffaf ve düzenli bir işleyiş hedefleniyor.

Thumbs B C E933E7C1867A27Ec77F10D71269E0896

KANUN YÜRÜRLÜĞE GİRERSE NE GİBİ GELİŞMELER YAŞANACAK?

Ulaştırma Bakanlığı'nın hayata geçirmeyi planladığı bu düzenlemelerle, özellikle ticari araçlar ve toplu taşımada önemli gelişmeler yaşanması bekleniyor. Bu düzenlemeler, sürücü güvenliğini artırarak, trafik kazalarının azaltılması ve kimlik sahteciliği gibi problemlerin önüne geçilmesini hedefliyor. İşte bu düzenlemelerin yürürlüğe girmesiyle yaşanması beklenen bazı gelişmeler:

1. Sürücülerin Fazla Mesai Yapmasının Engellenmesi

Şoförlerin, belirlenen çalışma saatlerini aşarak başkalarının takograf belgelerini kullanarak araç sürmesi engellenecek.
Sürücülerin yorgunluk nedeniyle hata yapma riski azalacak. Yorgun sürücülerin kazaya karışma ihtimali azalacak, trafik güvenliği sağlanacak.
Kamera ve yüz tanıma sistemleri sayesinde her sürücü yalnızca kendi takograf kartını kullanarak çalışacak. Bu, güvenliği artırarak sürücülerin dinlenme sürelerine uymasını sağlayacak.

2. Trafik Kazalarının Azaltılması

Aşırı yorgunluk nedeniyle meydana gelen kazalar azalacak.
Yorgun sürücülerin kazalara yol açma riski, düzenli denetimler ve dinlenme sürelerinin zorunlu hale getirilmesiyle azaltılacak.
Kameralar ve yüz tanıma teknolojileri sayesinde, sürücüler çalışma saatleri ve dinlenme süreleri hakkında sürekli olarak denetlenecek.

Thumbs B C C70C2879E2D7Bad1A4Df4275138449E7

3. Kimlik Sahteciliğinin Önlenmesi

Başka şoförlerin takograf kartlarını kullanarak yapılan kimlik sahteciliği ortadan kalkacak.
Gerçek sürücünün kimliği net bir şekilde tespit edilecek, bu da dolandırıcılık ve sahtecilik faaliyetlerini engelleyecek.
Yüz tanıma sistemleri ve kameralarla her sürücünün kimliği doğrulanacak, böylece sahtecilik riskleri ortadan kalkacak.

4. Yolcu Güvenliğinin Artırılması

Toplu taşımada, özellikle taksi, dolmuş ve otobüslerde yolcuların güvenliği artacak.
Sürücünün kimliği sürekli doğrulanarak, güvenli olmayan davranışların önüne geçilecek. Ayrıca, bu sistemler sürücülerin agresif ve riskli davranışlarını caydırıcı bir etki yaratacak.
Yolcu taşıyan araçlarda kamera ve yüz tanıma sistemleriyle sürücünün kimliği her zaman kontrol edilecek. Bu, yolcuların güvenliğini artıracak ve sürücüler üzerinde caydırıcı bir etki yapacak.

Ü

5. Denetimlerin Etkinleştirilmesi

Denetim ekiplerinin işlerini kolaylaştıracak, denetimler daha etkin hale gelecek.
Sistemi denetlemek ve yönetmek için daha fazla veriye dayalı bir altyapı sağlanacak.
Kameralar, yüz tanıma ve takograf sistemleri sayesinde, denetim ekipleri daha sistematik ve hızlı bir şekilde denetim yapabilecek. Bu da yasa dışı hareketlerin tespitini hızlandıracak.
Bu düzenlemelerin yürürlüğe girmesiyle, özellikle ticari araçların ve toplu taşımaların güvenliği artacak, trafik kazalarının önüne geçilmesi sağlanacak ve sistemin şeffaflığı artırılacak.