Milyonlarca İstanbulluyu ilgilendiriyor: Eminönü'nde başlatılacak! Eminönü ve Kadiköy'e girişler ücretli mi olacak?

Dünyanın en kalabalık şehirleri arasında yer alan Mega kent İstanbul'da araç yoğunluğunu azaltacak yeni bir uygulama gündeme geldi. İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı'nın pilot olarak Eminönü'nde başlatılması planlanıyor. SKUP projesine göre araç sahiplerinin belirli bölgelere girişinin ücretlendirilmesi öneriliyor. İşte SKUP ile Eminönü ve Kadiköy'e giriş ücretlerine ilişkin detaylar...
Milyonlarca İstanbulluyu ilgilendiriyor: Eminönü'nde başlatılacak! Eminönü ve Kadiköy'e girişler ücretli mi olacak?

İstanbul'da 'Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması' uygulaması gündeme geldi. Mega kentte araç yoğunluğunu azaltmayı amaçlayan uygulamanın pilot olarak Eminönü'nde başlatılması planlanıyor. İstanbul'un trafik problemine çözüm bulmak adına geliştirilen İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı ile Eminönü'ne girişler ücretli olacak. İşte Eminönü ve Kadiköy'e girişler ücretli mi olacak? sorusunun yanıtı hakkında merak edilenler...

2030'DA TRAFİK YOĞUNLUĞUNUN YÜZDE 10 AZALTILMASI PLANLANIYOR

İstanbul'daki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla kapsamlı bir plan hazırlanıyor. 2030 yılı hedefiyle, zirve saatlerde trafik sıkışıklığının yüzde 10,1 oranında azaltılması öngörülüyor. 2040 yılına kadar ise bu oranın yüzde 12,8'e ulaşması bekleniyor. Planın önemli bir parçası olarak, çevreye zarar veren araçlara yönelik "Düşük Salım Bölgeleri" (DSB) uygulaması devreye girecek ve bu bölgelerde çevre dostu araçlardan daha düşük ücret alınacak. Bu yenilikçi çözümler, trafik sıkışıklığını ve çevre kirliliğini azaltmayı hedefliyor.

KENTSEL ULAŞIM PLANI DEVREYE ALINIYOR

İstanbul'daki ulaşım sisteminde köklü bir değişiklik için kentsel ulaşım planı hayata geçirilecek. Çevre dostu ulaşım çözümleri arasında deniz ulaşımı ve otobüs öncelikli şeritler gibi düzenlemeler yer alacak. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Türkiye'nin ilk sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olarak tanıtılan bu projede çevreci ulaşım çözümlerinin ön planda olduğunu vurgulamıştı.

Eminönü Giriş Ücretli Mi (3)

EMİNÖNÜ VE KADIKÖY PİLOT BÖLGELER SEÇİLDİ

İstanbul'da uygulanacak bu sistemin pilot bölgeleri Eminönü ve Kadıköy olacak. Eminönü, yaklaşık 6 kilometrekarelik bir alan olarak belirlenen pilot uygulama alanı olacak. Ardından, Kadıköy Moda bölgesi de sisteme dahil edilecek. Bu bölgelerde, çevreye zarar veren araçlara daha yüksek ücret talep edilecek, çevre dostu araçlar ise avantajlı düşük tarifelerden yararlanacak.

KADIKÖY VE EMİNÖNÜ'NE GİRİŞLER ÜCRETLİ Mİ OLDU?

İstanbul'un kalabalık bölgelerine yapılan ulaşım kademeli olarak ücretli olacak. Eminönü'nde başlatılacak pilot uygulama ile trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla, "tıkanıklık fiyatlandırması" adı verilen bir sistem devreye girecek. Bu sistem, özel otomobil kullanıcılarının belirli bölgelere girebilmesi için giriş ücreti ödemesini gerektirecek. Ayrıca, mahallelerdeki ücretli otoparklar da sisteme dahil edilecek. Mahalle içi park yerlerinde park eden İstanbullular, daha düşük ücretlerle hizmet alacak.

"ÜCRETİ GİRİŞ, TOPLU TAŞIMAYI ARTIRACAK"

İstanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nden Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, bu sistemin daha önce Londra, Stockholm ve Milan gibi şehirlerde başarılı sonuçlar verdiğini belirtti. Uyduranoğlu, söz konusu uygulamanın bazı şehirlerde trafik yoğunluğunu yüzde 40 oranında azalttığını, aynı zamanda toplu taşıma kullanımının yüzde 5-10 oranında arttığını vurguladı.

Eminönü Giriş Ücretli Mi (2)

GİRİŞ ÜCRETİ UYGULAMASI İŞE YARAR MI?

Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, sistemin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için şu önerilerde bulundu:

Pilot uygulamanın sonuçlarının şeffaf bir şekilde halkla paylaşılması.
Çevre dostu araçlara daha düşük ücret uygulanması.
Toplumun desteğini kazanmak için referandum gibi yöntemlerle halkın görüşlerinin alınması.
Bu önerilerle, uygulamanın başarılı olmasının ve geniş bir kabul görmesinin sağlanması hedefleniyor.

ÜCRETLİ GİRİŞTE BAŞARILI OLAN ÜLKELER

Londra: Trafik yüzde 20 azaldı, toplu taşıma kullanımında artış sağlandı.

Stockholm: Referandum desteğiyle uygulama başarıya ulaştı, hava kirliliği yüzde 14 azaldı.

Milan: Çevre dostu araçlara avantaj sağlayan sistem, karbon salımını düşürdü.

Singapur: Elektronik fiyatlandırma ile trafik ciddi oranda azaldı.

New York: Günlük ücretlerle Manhattan trafiği kontrol altına alındı.