Ekol TV mağdurların sesi oldu: Emsal karar mağdurlara umut olacak mı?
![](https://cdn.ekoltv.com.tr/author/28_s.jpg)
Ekol TV’nin bir bankada müşteriler adına habersiz yapılan kredi ve para transferi işlemleri nedeniyle mağduriyetler olduğunu ortaya çıkarmasının ardından yüzlerce müşterinin hesabı boşaltılırken bazı mağdurlar tüketici mahkemesine başvurdu. Mahkemeden mağduriyetler hakkında emsal niteliğinde bir karar çıktı. Söz konusu kararda “Davaya konu 100 bin lira bedelli kredi sözleşmesiyle 49 bin 437 lira ek hesaptan yapılan işlemler' nedeniyle davacının borçlu olmadığının tespitine karar verildi” ifadeleri kullanıldı.
Ekol TV duyurdu yargı karar verdi: Mahkeme banka mağdurunu haklı buldu
UZMANLAR VE MAĞDURLAR EKOL TV’DE
Ekol TV’de ekranlara gelen ve Yasin Erçağlayan’ın sunduğu Ekol Gündem Özel’de Hukukçu Onur İste, Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkanı İzzet Doğan ve gazeteci Şaban Sevinç banka mağdurlarını ilgilendiren yeni gelişmeyi değerlendirdi. Banka mağdurları Rukiye Kahveci, Sezai Muslu ve İbrahim Matur da programda yaşadıkları mağduriyeti anlattı.
“VERİLEN KARAR BİZE UMUT IŞIĞI OLDU”
Mağdur Rukiye Kahveci, “Mağdur sayısının artması, mahkemelerin çok uzun sürmesi, dilekçelerin gidip gelip sonuca ulaşılamaması nedeniyle umutlarımız kırıldı. Ankara’daki hanımefendinin mahkemesinde verilen karar bize umut ışığı oldu. Belki bize de emsal teşkil eder diye düşündük” ifadelerini kullandı.
Ekol TV banka mağdurlarının sesi oldu.
— Ekol TV (@ekoltvv) February 11, 2025
Banka mağduru Rukiye Kahveci: Haberi öğrendiğimiz andan itibaren içimizde bir umut oluştu. #EkolGündemÖzel pic.twitter.com/MjFOTMW1pI
“İKİ DEFA DOLANDIRILDIM”
Banka Mağduru İbrahim Matur, “Dosyam bilirkişiye yeni verilmiş. Banka faiz olarak kalan parayı kullanmış, o bitince benim hesap arkasındaki parayı da kullanmış. Banka hesaplarıma bloke koyduğum halde parayı çekmiş. Ben tüplerle yaşıyorum. İkinci defa oluyor, bundan önce de aynı bankadan aynı şekilde 100 bin lira alınmıştı. Diğer bankalarıma aktarmışlar. 19 bin 500 lirayı başka bir yere göndermişler. Diğer hesaplarıma aktarılan paraları topladım, üstünü tamamladım ve o krediyi kapattım” ifadeleriyle daha önce de dolandırıldığını ancak yargıya başvurmadığını aktardı.
“350 BİN LİRA KREDİ ÇEKTİLER”
Matur, “Nisan ayının 29’unda sabaha karşı saat 4.30 civarlarında telefonumdan ses geldi. Telefonum kitlendi. Bir müddet bekledim. Telefon açılınca hemen hesaba girdim. 12 ay taksitle 350 bin lira kredi çekildiğini gördüm, ödemesi 43 bin 500 lira. Hemen müşteri hizmetlerini aradım” dedi.
???? Banka mağdurlarına müjdeli haber
— Ekol TV (@ekoltvv) February 11, 2025
Banka Mağduru İbrahim Matur: Çok üzülüyorduk, bu haberi duyunca çok sevindik. Banka hesaplarıma bloke koyduğum halde çekmiş. #EkolGündemÖzel pic.twitter.com/jaek3R461i
“MAĞDURLAR OLTALAMA SİSTEMİYLE TUZAĞA DÜŞÜRÜLDÜ”
Hukukçu Dr. Onur İste, “Gerekçeli kararı görmeden yapacağımız bütün mütalaalar biraz eksik kalacaktır. Dosyanın tarafı değiliz ve dosyanın bütün içeriğini bilmiyoruz. Gördüğümüz kararıyla ifade edeyim. Gördüğümüz kadarıyla mağdurun telefonla yapılan bir oltalama sistemiyle tuzağa düşürüldüğü, sanki bankaymışçasına arandığı, sonrasında onun adına belirli bir kredi çekildiği, çekilen kredinin aynı anda üçüncü kişilerin hesabına gönderildiği ifade ediliyor” dedi.
“İSPAT YÜKÜ BANKAYA AİT”
Onur İste, “Diyor ki banka, ‘Ben elimde olan bütün güvenlik açıklarını kapattım, mevzuatın bana vermiş olduğu bütün yükümlülükleri yerine getirdim.’ Tüzel kişiliklerin tüketicilerden daha farklı basiretli tacir olma zorunlulukları var. Bankacılık Kanunu çerçevesinde kurulmuş çok daha nitelikli tüzel kişilikler olan bankaların buradaki sorumlulukları daha yüksek. Burada ispat yükü bankaya ait. Tüketiciyi hukuka aykırılıklardan ve bu tip aldanmalardan korumakla yükümlü olan da banka. Hangi güvenlik açıklarını kapattı, tek kullanımlık şifreler kullanıldı mı, kullanıldıysa eğer IP adresi ile port adresi birbiri ile uyuşuyor mu gibi şeyler… Buna ilişkin bütün güvenlik önlemlerine aldığına ilişkin ispat yükü bankaya ait” ifadelerini kullandı.
Ekol TV'nin banka mağdurları ile ilgili yayınları sonuç verdi!
— Ekol TV (@ekoltvv) February 11, 2025
???? Hukukçu Dr. Onur İste: Burada ispat yükü bankaya ait. Tüketiciyi hukuka aykırılıklardan ve bu tip aldanmalardan korumakla yükümlü olan da banka. @onur_iste #EkolGündemÖzel pic.twitter.com/2jz740xxWx
“SİGORTA MESAJI İLE DOLANDIRILDIĞINI ÖĞRENDİ”
TÜKONFED Hukuk Komisyonu Başkanı İzzet Doğan, “Saat 4.00’te 38 bin lira çekiliyor, saat 6.00’da 95 bin lira daha çekiliyor. 06.08’de çekiliyor, 2 dakika sonra 95 bin lira daha çekiliyor. Yine 2 dakika sonra 73 bin lira daha çekiliyor. Sabaha karşı bu işlemler yapılıyor. Vatandaş sabah uyandığında telefon ekranının açılmadığını ve parmak izinin çalışmadığını fark etmiş. Telefonun arızalandığı düşünerek sim kartını yedek telefona takmış. Daha sonra telefonuna sigorta şirketinden gelen bir mesaj ile dolandırıcılığa maruz kaldığını öğrenmiş” ifadeleriyle örnek bir mağduriyeti anlattı.
“BORCUN MAHKEMEDEN TAHSİLİNE KARAR VERİLDİ”
Doğan, “Bu vatandaşın kişisel durumu ve profili de çok önemli. Bu davacı bir çocuk babası ve net 25 bin lira maaşı var. Maaşı o bankaya yatıyor ve o bankanın müşterisi, çekilen paranın toplamı ise çok daha fazla. Çekilen paranın aylık ödemesi 36 bin lira. Banka burada 25 bin lira aylığı olan bir müşterisine aylık 36 bin lira taksiti olan kredi açmış durumda. Böyle bir şey olmamalı. Gaziantep’teki olayın sonucunda mahkemeden borcun bankadan tahsiline yönelik bir karar çıkmış” sözleriyle mahkemenin mağdurun lehine karar verdiğini vurguladı.
????Güvenlik açığı tespit edildi mi? Banka mağduriyetine dair detaylar...
— Ekol TV (@ekoltvv) February 11, 2025
TÜKONFED Hukuk Komisyonu Başkanı İzzet Doğan: Benzer bir olay ve emsal karar Gaziantep'te yaşanmış. Banka 25 milyar geliri olan bir kişiye aylık taksitleri 36 bin TL olan kredi açmış. Bu olayın sonucunda… pic.twitter.com/BWFzVHFPqE