ABD ve Avrupa'daki işletmeler, Cuma günü havaalanları ve otelleri etkileyen küresel bir internet kesintisiyle uyandı. Küresel çaptaki krizden etkilenen ülkeler arasında Türkiye de yer aldı. Türk Hava Yolları dahil birçok şirket, krizden nasibini aldı. Kesintinin, Teksas merkezli siber güvenlik şirketi CrowdStrike tarafından yapılan bir yazılım güncellemesinden kaynaklandığı belirlendi.

CROWDSTRIKE CEO'SU İFADEYE ÇAĞRILDI

CrowdStrike CEO’su George Kurtz, kesintiye neden olan hatalı güncelleme hakkında House Homeland Security Komitesi’ne ifade vermek üzere çağrıldı.

Washington Post’un haberine göre, bu kesinti uçuşları, hastane işlemlerini ve yayıncıları durma noktasına getirdi. Homeland Security Başkanı Mark Green ve Siber Güvenlik ve Altyapı Koruma Alt Komitesi Başkanı Andrew Garbarino, paylaştıkları bir mektupta, “Amerikalıların bu olayın nasıl meydana geldiğini ve CrowdStrike’ın aldığı önlemleri detaylı bir şekilde bilmeyi hak ettiğini” belirtti.

KRİZ SONRASI AÇIKLAMALAR YAPMIŞTI

CrowdStrike CEO’su George Kurtz, sosyal medyada yaptığı açıklamada, büyük kesintinin bir güvenlik veya siber olay olmadığını belirtti. Bunun yerine, şirketin güvenlik yazılımı olan Falcon için Windows Hosts’a yapılan bir içerik güncellemesi ile ilgili bir sorun olduğunu ifade etti. Kurtz, bu kesintinin ardından halkı bilgilendirmek ve endişeleri gidermek adına çeşitli açıklamalarda bulundu.

CrowdStrike sözcüsü Kevin Benacci, şirketin ilgili Kongre Komiteleri ile aktif olarak iletişim halinde olduğunu belirtti. Komite Üyeleri, bilgilendirme ve diğer etkileşim takvimlerinin açıklanabileceğini ifade etti. Bu süreç, CrowdStrike’ın teknik arızanın temizliği ile ilgili çalışmalarının henüz tamamlanmadığını göstermektedir. Kesintinin üzerinden üç gün geçmesine rağmen, Delta gibi bazı havayolu şirketleri hala uçuş iptalleri ve mavi ekran hatalarıyla uğraşıyor.