Çelik sektöründe ihracatçılar çözüm yolunu katma değerli ürünlerle buldu: Kota ve vergilere inat...

Türk çelik sektörü, ihracatta karşılaştığı korumacılık, kota ve vergilere rağmen katma değerli ürünlerle yeni pazarlara yöneliyor. Çelik İhracatçıları Birliği (ÇİB), bu yıl Gürcistan’a düzenlediği ticaret heyetiyle ihracatta yüzde 45’lik bir artış sağladı.
Çelik sektöründe ihracatçılar çözüm yolunu katma değerli ürünlerle buldu: Kota ve vergilere inat...

Çelik İhracatçıları Birliği, 2024 yılında sekizinci ticaret heyetini Gürcistan’ın başkenti Tiflis’e gerçekleştirdi. 28 firma ve 60 kişilik bir ekiple Gürcistan’a yapılan ziyaret, çelik pazarında yeni iş fırsatları yaratmayı hedefledi. ÇİB Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Aslan, Gürcistan’ın, Türk çeliği için Orta Asya ve bölge pazarlarına açılan stratejik bir kapı olduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin 2024’ün ilk 10 ayında Gürcistan’a gerçekleştirdiği çelik ihracatını yüzde 45 artırdığını ifade etti.  

GÜRCİSTANDA HEDEF BÜYÜYOR

Gürcistan’a yönelik ihracatta dikişli borular yüzde 45,1 payla ilk sırada yer alırken, yassı sıcak ürünler ve inşaat aksamı ürünleri diğer öne çıkan kalemler oldu. Türkiye’nin Gürcistan’daki toplam çelik ithalatında yüzde 20,8’lik bir paya sahip olduğunu belirten Aslan, düzenlenen ticaret heyetinin 100’ün üzerinde firma ile 500’ün üzerinde görüşme gerçekleştirdiğini ve bu görüşmelerin ihracata önemli katkılar sağlayacağını söyledi.  

SEKTÖRDE BÖLGELEŞME EĞİLİMİ VAR

Adnan Aslan, küresel çelik sektöründe korumacılık politikalarının arttığını, kota ve vergilerle ihracatın zorlaştığını belirtti. Aslan, çelik ithalatı artan ülkelerin kendi üretim kapasitelerini geliştirdiğini vurgulayarak, Birleşik Arap Emirlikleri gibi Türkiye’den çelik ithal eden ülkelerin, artık net ihracatçı konumuna geldiğine dikkat çekti. Bu sebeple Türk çelik sektörünün katma değeri yüksek ürünlere odaklandığını ve bu yönde ciddi yatırımlar yapıldığını ifade etti.  

2014'TE 17 MİLYON TON İHRACAT!

Türkiye, 2024 yılını 17 milyon tonluk çelik ihracatı ve yüzde 22’lik bir artışla kapatmayı planlıyor. 2025 yılında da bu seviyeyi korumayı hedefleyen sektör, katma değerli ürünlerle Avrupa ve Orta Asya pazarındaki gücünü artırmayı amaçlıyor. Türkiye, çelik üretiminde dünyada sekizinci, Avrupa’da ise Almanya ile ilk iki sırayı paylaşarak lider konumunu sürdürüyor.