Otomobilciler seçti! İşte dünyanın en çirkin otomobilleri
Otomobil üreticileri efsane modellerin yanı sıra, çirkinlikleriyle ünlü modeller de üretti. Bazıları o kadar kötüydü ki, fabrikalarının batmasına neden oldu.
130
1974 yılında üretilen AMC Matador, klasik Avrupa spor coupe otomobillerinin Amerikan yorumu olarak tasarlanmıştı. Matador'un garip bir şekilde şişkin gövdesinin altında V-8 bir motor, koldan vitesli otomatik bir şanzuman ve yaprak yaylı bir amortisör sistemi vardı.
230
1975 yılında üretilen Triumph TR7, Amerikan pazarını hedefleyen bir İngiliz spor otomobiliydi. Kalın tavan direkleri ve silah yarıklı pencereleri, hiçbir zaman tutturamadığı ABD devrilme standartlarını öngörerek tasarlanmıştı.
330
1976 yılında üretilen Aston-Martin Lagonda, günümüzdeki Aston Martin'lerin yanından bile geçemiyordu. Aston Martin'in Legonda Sedan gibi bir çirkini nasıl ürettiğini anlamak mümkün değil.
430
1965 yılı tasarımı Rambler/AMC Marlin üretildiği yılda bile Dodge Charger'ın kötü yapılmış bir taklidi olarak görüldü. Dodge Fastback Charger'ın satışları kötüydü, ancak Marlin'in satışları daha da kötü oldu. Otomobil bir daha üretilmedi.
530
1968 model Lombardi Grand Prix, tasarımda öne çıkan İtalyan çizgilerinden uzaktı. Grand Prix , arkaya monte edilmiş 843 cc ve 47 beygir gücündeki, oldukça güçsüz bir Fiat motoruyla yürümeye çalışıyordu.
630
1970 yılında üretilen Marcos Mantis M70, dünyanın en çirkin otomobili olmaya aday. Marcos bu otomobillerden 32'sini iki yıl içerisinde sattı ancak üretimi devam etmedi.
730
1958 Lincoln Continental eğimli farları, neredeyse dikey gövde kenarları ve ön çamurluklara verilen içbükey yapısıyla ilginç bir görüntü sergiliyordu. 58 yılında muadili Cadillac'la karşılaştırılsa da başarısız oldu. Bu model 1959 ve 1960'ta yenilendi.
830
1958 yılında üretilen Subaru 360 üretildiği yıl ABD'ye ihraç edildi. Amerika'da bu modeli ucuz ve çirkin olarak anlatan reklamlar yayınlandı.
930
1961 yılında üretilen Citroen Ami 6, yuvarlak olmayan farlar kullanan ilk otomobildi. Ters eğimli arka cam kesinlikle Citroen'e özgü değildi; Mercury, Lincoln ve Ford Anglia da bunu kullandı. 1962'de Ami 6 , temel alındığı eski 2CV'dan iki kat daha fazla satıldı.
1030
1946 yılında üretilen Crosley CC, II. Dünya Savaşı'ndaki benzin kıtlığı sırasında meşhur oldu. Diğer otomobillere çok çok az benzin tüketiyordu. Basık yüzü ve küçük tekerlekleriyle Crosley, bir arabadan çok bir oyuncağa benziyordu.
1130
1951 Allard P2 Safari o yılların en ikonik otomobillerinden biriydi. Önü spor bir otomobil gibi, arkası ise fayton gibiydi. İngiliz otomobil üreticisi Allard bu modeli 10 ila 13 adet arasında üretti. Bunlardan beş tanesi günümüze ulaşabildi.
1230
1958 Ford Thunderbird, tasarım efsanesi olan 1955 Thunderbird'ün ardından piyasaya sürüldüğünde tam bir hayal kırıldığı yaşattı.
1330
1932 Stout Scarab dünyanın ilk minivanı ve ilk alüminyum gövdeli aracıydı. Scarab'ın tuhaf şekli, arkaya monte edilmiş bir Ford V-8 ve o zamanlar moda olan basamaklardan yoksun geniş bir gövde sayesinde geliyor. Adı Türkçe'ye bok böceği olarak çevrilen otomobilden sadece 9 adet üretildi.
1430
1989 model Alfa-Romeo SZ için, bugüne kadar üretilmiş en çirkin İtalyan otomobillerinden biri yakıştırması yapılıyor. Tuhaf şasi oranları ve B sütununun önünde ve arkasında kemer hattı açısındaki garip değişiklikle bir arabadan ziyade bir Lego modeline benzetiliyor.
1530
1990 yılındaki bu tasarım Chevrolet Lumina APV, Oldsmobile ve Pontiac markalarında kullanıldı. Muhtemelen GM'nin ürettiği en çirkin araçlardı.
1630
1985 yılında üretilen Consulier GTP iki kişilik oturma kapasitesiyle bir spor otomobildi. Ancak motoru güçsüz, tasarımı spor otomobilden çok bir tekneyi andırıyordu.
1730
1976'da piyasaya çıkan Rolls-Royce Camargue'de bölgelendirilebilir bir klima bulunuyordu. Bu otomobili ünlü İtalyan tasarımcı Pininfarina yapmıştı ancak tipinde bir tuhaflık vardı. Camargue'nin önden görünüşü bir Rolls Royce'a, yandan ve arkadan ise tipik Avrupalı otomobillere benziyordu. Tüm eleştirilere rağmen Camargue 11 yıl boyunca üretim bandında kaldı.
1830
1982 Cadillac Cimarron, Chevy Cavalier'in adeta lüks versiyonuydu. Cavalier'i bir Cadillac'a dönüştürmek için GM daha büyük arka lambalar, yeni jantlar ve diğer Chevrolet modellerinden alınmış gibi görünen bir ön yüzle donattı. Ancak otomobil Cadillac severler tarafından beğenilmedi.
1930
1998 yılında Fiat'ın ürettiği Multipla modeli, bugüne kadar en ilginç otomobillerden biri. Üzerine oturulmuş gibi görünen bir kaput, sanki iki arabanın birbirinin üzerine monte edildiği izlenimi veriyor. Aracın iç tasarımı da oldukça kötü. Tüm göstergeler ve kontroller orta konsola sıkıştırılmış halde.
2030
1996 yılında Koreli Ssangyong'un ürettiği Korando modeli ucuz fiyatı nedeniyle dünya çapına yayıldı. Önden bakıldığında bu tıknaz arazi aracı, arkadan ise Amerikan ciplerine benziyordu.
2130
1995 yılında Oldsmobile Aurora marka için bir umut kaynağıydı ama beklenen olmadı. Kısık farları ve ona ağız veya çenesi olmayan bir yüz görünümü veriyordu. Teknolojisi ve yol tutuşu çok iyi olmasına rağmen sevilmedi. Aurora başarısız olduktan sonra, Oldsmobile 2004'te kapandı