Yeni dönem başladı rötara tazminat ödenecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeye göre, rötar nedeniyle planlanan varış noktasına 3 saatten fazla gecikmeyle ulaşan yolculara tazminat ödenecek.

SHGM’nin Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'in (SHY-YOLCU) yapılan değişiklik resmi gazetede yayımlandı.

3 SAAT RÖTARA TAZMİNAT

Yayımlanan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, havayolu şirketi belirlenen ücretleri yolcuya ödeyecek.

İÇ HATLAR 100 AVRO DIŞ HATLAR 600 AVROYU BULACAK

Buna göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Avro, tazminat tutarı belirlendi.

MERKEZ BANKASI ESAS ALINACAK

Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.

Gündem Haberleri