Market fiyatı sitesi açıldı kel göründü: Aynı semt, aynı ürün iki katı fiyat farkı

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından geliştirilen Market Fiyatı uygulaması, zincir marketlerdeki fiyatları anlık olarak karşılaştırma imkânı sunarken, fahiş fiyat farklarını da gözler önüne serdi. Aynı semtte yer alan marketlerde aynı ürünün iki katına satıldığı tespit edildi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TÜBİTAK tarafından geliştirilen ve 11 Şubat’ta kullanıma sunulan Market Fiyatı uygulaması, A101, BİM, CarrefourSA, HAKMAR, MİGROS, Tarım Kredi ve ŞOK gibi zincir marketlerdeki 50 bine yakın ürünün fiyatlarını günlük olarak listeleyerek tüketicilere fiyat karşılaştırma imkânı sunuyor. Ancak uygulamanın devreye girmesinin ardından büyük bir fiyat farkı skandalı ortaya çıktı.

AYNI ÜRÜNE İKİ KAT FİYAT FARKI!

Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, aynı semtte yer alan iki farklı zincir markette satılan 2600 ml’lik bir bulaşık deterjanının fiyatları arasında büyük uçurum tespit edildi. Bir markette 129 TL’ye satılan deterjanın, diğer markette 254,95 TL, bir başka markette ise 265,95 TL olduğu belirlendi. Fiyat farkı yalnızca temizlik ürünlerinde değil, temel gıda maddelerinde de dikkat çekti. 1000 gramlık bir tava yoğurdunun bir markette 74,50 TL iken, bir diğerinde 94,95 TL’ye satıldığı görüldü.

TÜKONFED: FİYAT FARKLARI ÖNLENMELİ

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, aynı caddede yer alan iki markette bile aynı ürünün fiyatında böylesine büyük bir farkın kabul edilemez olduğunu belirtti. Ağaoğlu, “Marketler arasında bu denli büyük fiyat farklarının önüne geçebilmek için ürünlerin üzerine ‘tavsiye edilen satış fiyatı’ ibaresi konulmalı” dedi. Ayrıca, bu düzenlemeye uymayan işletmelere kapatma cezası uygulanabileceğini de vurguladı.

Market Fiyatı uygulaması sayesinde vatandaşların bilinçli alışveriş yapma imkânı artarken, fiyatlardaki dengesizlikler ve fahiş artışlar da gün yüzüne çıkmış oldu.

Ekonomi Haberleri