Hurda teşviki ve ÖTV indirimi muafiyeti ile ilgili gelişmeler araç sahipleri tarafından araştırılıyor. Hurda araç teşviki ÖTV indirimi kanunun teklifinin Meclis Genel Kurulu’nda kabul edilip Resmi Gazete’de yayımlanarak yasalaşması bekleniyor. Söz konusu teklifle 25 yaş ve üstü araçlar yenilenerek ekonomiye kazandırılacak. Aracını dönüşüme verenlere tek seferliğine mahsus, Türkiye’de üretilmiş olmak kaydıyla alacakları yeni araçlar için ÖTV muafiyeti sağlanacak. Teklifin detayları merak edilirken, ne zaman Meclis’ten geçeceği de bir diğer merak edilen konu. Peki, Hurda araç teşviki ÖTV indirimi çıktı mı, Meclis’ten geçti mi? ÖTV’siz alınabilecek araçlar listesi…
HURDA ARAÇ ÖTV İNDİRİMİ SON DURUM
Hurda araç teşviki ÖTV indirimi kanun teklifi en son Meclis’e sunulmuştu. Teklif ile 25 yaş ve üstü araçlar ekonomiye kazandırılacak. Bu araçların trafikten çekilerek yenilenmesini hedefleyen hurda araç teşviki teklifine göre, araçlarını dönüşüme veren kişilere, Türkiye’de üretilmiş yeni araçlar için bir defalığına mahsus olmak üzere Özel Tüketim Vergisi’nden (ÖTV) muafiyet sağlanması talep ediliyor.
HURDA ARAÇ TEŞVİKİ ÖTV İNDİRİMİ ÇIKTI MI, MECLİS’TEN GEÇTİ Mİ?
Söz konusu teklif Meclis’e sunuldu ancak henüz Genel Kurul’da kabul edilmedi. Meclis’te görüşüldükten sonra kabul edilmesi halinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girecek. 2000 model ve altında araç sahiplerinin ÖTV muafiyetiyle sıfır araç alma hayalleri henüz gerçekleşmiş değil. Konuyla ilgili herhangi bir gelişme olduğunda haberimizde yer vereceğiz.
ÖTV’SİZ ALINABİLECEK ARAÇLAR LİSTESİ
25 yaş ve üzeri taşıtlar yenilenerek ekonomiye kazandırılacak ve bu araçların ithalatı azaltılacak. Akaryakıt israfı önlenecek ve çevre kirliliği engellenecek. Gerekçe olarak yapılan açıklama şöyle:
"TÜİK verilerine göre, 2023 yılı sonu itibarıyla Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 28 milyon 740 bin 492 olarak açıklanmış, bu sayı 2024 yılının Ağustos ayında 30 milyonu aşmıştır. Ayrıca, TÜİK'e göre Türkiye'deki trafiğe kayıtlı araçların yaş ortalaması 14,5 olarak hesaplanmıştır. Araç sayısının yüzde 25’lik kısmı ise 21 yaşından büyük taşıtlardan oluşmaktadır.
Yaşlı araçlar, bakım ve onarım masrafları açısından yük oluşturmakta, aynı zamanda trafikte can ve mal kaybına yol açabilecek tehlikeler arz edebilmektedir. Bunun yanı sıra çevreye ve ekonomiye de zarar vermektedirler. Bu nedenle, 25 yaş ve üzeri araçların geri dönüşüme kazandırılması, hem ekonomik hem de çevre güvenliği açısından büyük önem taşımaktadır.
25 yaş ve üzeri araçların geri dönüşüme verilmesini teşvik amacıyla, bu araçları geri dönüşüme veren kişilere, yalnızca bir defalığa mahsus olmak kaydıyla, Türkiye'de üretilmiş sıfır araçların Özel Tüketim Vergisi'nden muaf tutulması önemli bir adım olacaktır."
Teklifle 6 farklı markanın 12 modeli kapsam dahiline girecek. Bu modeller Togg T10X, Toyota CH-R, Hyundai Bayon, Hyundai i20, Hyundai i10, Ford Tourneo Custom, Ford E-Transit, Ford Transit, Fiat Fiorino, Fiat Egea Cross, Fiat Egea ve Türkiye’de yeni üretilmeye başlanan VW Transporter şeklinde sıralanıyor.