Çözüm platformu Şikayetvar, 2024 yılına dair dikkat çeken verileri paylaştı. E-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcıları en çok şikayet edilen sektörler olurken, Dolandırıcılık, vize sorunları, özel okul şikayetleri ve yüksek kira zamları yılın en çok şikayet edilen konuları oldu.
Açıklanan verilere göre, e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayetle en çok çözüm bekleyen alan oldu. Onu 354 bin 994 şikayetle internet platformları, 339 bin 501 şikayetle finans sektörü ve 291 bin 941 şikayetle iletişim sektörü takip etti. Kargo, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım sektörleri de yoğun şikayet alan alanlar arasında yer aldı.
TÜKETİCİLERİ EN ÇOK NELER KIZDIRDI?
2024 yılında e-ticaret sektöründe tüketiciler en çok, sipariş edilen ürünlerin haber verilmeden iptal edilip daha yüksek fiyatla yeniden satışa sunulmasından şikayet etti. Gönderilen ürünlerin görsellerle uyuşmaması, ayıplı ürün teslimi, geç kargo süreçleri ve yanıltıcı indirimler de başlıca şikayet konuları oldu. İnternet platformlarıyla ilgili en çok içerik kalitesi ve hizmetten memnuniyetsizlik dile getirildi. Kullanıcılar, yanıltıcı reklamlar, abonelik iptallerinde yaşanan zorluklar, veri güvenliği sorunları ve müşteri hizmetlerinin yetersizliği gibi konularda şikayetlerini iletti.
Finans sektöründeki şikayetlerde ise kredi kartlarından habersiz para çekilmesi, harcama itirazlarının reddedilmesi, yüksek işlem ücretleri ve ATM sorunları başı çekti.
KARGO VE ÖZEL BANKALAR
Yıl boyunca en çok şikayet edilen kategori 156 bin 449 şikayetle kargo sektörü oldu. Özel bankalar 149 bin 43 şikayetle ikinci sırada, GSM operatörleri ise 146 bin 142 şikayetle üçüncü sırada yer aldı.
Müşteri memnuniyeti açısından en başarılı sektör ise emlak ve inşaat oldu. Yüzde 28,4’lük memnuniyet oranıyla sektör, 2024’te tüketicileri en çok memnun eden alan olarak öne çıktı. Onu yüzde 28’lik oranla kargo ve nakliyat sektörü, yüzde 25,2 ile internet platformları takip etti.
2024’TE DOLANDIRICILIK PATLADI!
Verilere göre dolandırıcılıkla ilgili şikayetler 2023’e kıyasla yüzde 44 artış göstererek 44 bin 289’a ulaştı. Evde paketleme dolandırıcılığı 11 bin 438 şikayetle ilk sırada yer aldı. Burs vaadiyle yapılan dolandırıcılıklar yüzde 67 artışla 7 bin 590 şikayete ulaştı. Ayrıca dava/icra SMS dolandırıcılığı, sahte bahis siteleri ve sahte web siteleri de en çok şikayet edilen yöntemler arasında yer aldı.
ÇİÇEK SİTELERİ ŞİKAYETLERİ ARTTI
Şikayetvar verilerine göre, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde çiçek sitelerine gelen şikayetler yüzde 430 arttı. Mart ayında kripto ve dijital para borsasına dair şikayetler yüzde 129 yükselirken, bayram tatili nedeniyle seyahat şikayetleri zirve yaptı. Yaz aylarında en fazla şikayet dondurma sektörüne geldi. Ağustos ayında dijital platform yayıncılığına dair şikayetler yüzde 89 artarken, klima sektörü yüzde 1.207’lik şikayet artışıyla yılın en fazla şikayet alan kategorilerinden biri oldu.